Baranyai fakeresés

A bogdásai tölgy újramérése apropóján már jóelőre elutaztunk Baranyába, hátha sikerül a találkozóig új fákat találni.

Meglehetősen meleg volt, így olyan célpontokat vettünk előre, amelyeknél erdőben lehetett tartózkodni.

Feleségem (Anna) unszolására elmentünk Annafürdőre körülnézni. Találtunk ott is egy listás bükköt,

de az igazi kirándulást szombaton tettük az un. Hidasi völgyben, a kék jelzés mentén, hogy a Wein György forráshoz

közel levő fát megnézzük listás-e.

Listásnak bizonyult.

A Hidasi völgy egy szuper túracélpont. A benne folyó patak sziklalépcsőkön ereszkedik alá.

Van benne egy kis vízesés is. A Csurgó vízeséssel egy oldalág csatlakozik a patakhoz.

Ezt a fát „söröskorsó” fának neveztem el.

A Hidasi völgyben hamarabb végeztünk, mint gondoltam volna, így jutott idő a kisvaszari tölgy felkeresésére is.

Már 2013-ban terveztem, hogy megnézzük a pécsbányai szelídgesztenyést, de akkor a szállásadóink elijesztettek; mondván, hogy nem biztonságos a környék. Szerencsére az előzetes híresztelések nem igazolódtak és a gesztenyéseket incidens nélkül sikerült megnézni. A kéregrák pusztításának mementói annyira meghatározták a hangulatom, hogy elfelejtettem áttekintő fotókat készíteni. Csak az egyetlen listásnak talált gesztenyefáról készítettem képet.

Sajnos szombat estére olyan felhőszakadás tört az Ormánságra, amelyik sártengerré változtatta a földutakat, így nehéz szívvel de feladtuk a további fakeresésre vonatkozó terveinket és hazaautóztunk.